Dag 5

21 juli 2018

Vanuit Nikko reden we gisteren met de trein naar yamagata. Toen we de bagage hadden afgeleverd bij het hotel liepen we naar het station. Vanaf daar reden we naar yamadera. Eenmaal aangekomen hadden we nog wat gegeten en liepen we naar de yamadera tempel. Eerst moesten we een trap op van 1000 treden (20 cm hoog). Eenmaal boven liepen we eerst naar een klein tempeltje met een rood pagodetje ernaast boven op klif. We liepen daarna verder de tempel in naar nog wat andere kleine gebouwtjes. Het bleek dat er apen waren maar we hadden er geen gezien. Toen we klaar waren liepen we weer terug naar het station hadden we nog gegeten s'avonds en gingen slapen. De volgende dag gingen we met de trein naar haguro een tempelcomplex. Toen we onder de torii poort heen waren gelopen moesten we eerst 200 treden naar beneden lopen, daar had je een heel mooi beekje nog wat verder lopen stond een pagode, en daarna moesten we 2479 vermoeiende treden omhoog lopen. Toen we eindelijk boven waren moesten we eerst door een reusachtige toriipoort lopen daarna drie grote tempels toen we klaar waren met kijken in de tempels liepen we naar een plek waar een bus naar beneden zou gaan rijden maar die bus rijdt al een om 9:30 dus moesten we weer helemaal naar beneden gaan lopen. uiteindelijk konden we daar de bus naar het station nemen. Na 3 uur reizen waren we weer aangekomen in yamagata en hadden nog wat gegeten.

1. Opa en Oma van Delzen:
    22 juli 2018
    Wat veel trappen. Gelukkig hebben we een lift in Tilburg.
    opa en oma
  2. Opa en Oma van Delzen: