Japan 3

18 juli 2018

Toen we ontbeten hadden in Tokyo liepen we naar station Shinjuku om een railpass te halen. Daarna reden we naar het centraal station van Tokyo om verder te gaan met de shinkansen vanaf Tokyo naar uutsuniyima. Vanaf uutsuniyima reden we naar Nikko een klein dorpje met de mooiste tempel van Japan. Toen we er waren liepen we eerst naar het hotel om onze bagage daar te brengen en daarna liepen we naar het Tosho-gu tempelcomplex (42 gebouwen). Daar liepen we eerst naar een tempel maar die waren ze aan het renoveren, dus we liepen verder. Eerst aten we noodles bij een restaurant. We liepen onder de torii poort heen en liepen meteen naar de pagode van vijf verdiepingen. Daarna een trap op naar de yomei-mon tempel. Eerst door de karamon poort van wit geschilderd hout en koper met veel versiering. Daarna de yomei-mon in waar de twaalf shogun in gegraveerd waren.  toen we daar uit kwamen liepen we een trap die hoger de berg opging naar de slapende kat tempel. Toen we weer beneden waren liepen we nog een tempel binen met twaalf Chinese sterrenbeelden. Je kon een wens doen: dan moet je bij je eigen sterrenbeeld gaan staan een wens doen en je muntje in de schacht gooien. Dit was het voor vandaag.

1. Maudy:
    18 juli 2018
    Superleuk om te lezen Scott! Echt leuk om je te volgen!
  2. Opa en Oma van Delzen:
    19 juli 2018
    bedankt voor je verhaal. Veel plezier.
    Groeten van opa en oma
  3. Lars:
    20 juli 2018
    Leuk ik zou willen dat ik erbij was😃😎😃😎
  4. Natasja de kroon:
    20 juli 2018
    Klinkt geweldig scott. Veel plezier!